cuperman

cuperman

Thursday 11 December 2014

Lumrah Hidup



hehe . muka budak sekolah . . waktu nih semua sebok nak selfie . junior pun tak lepas peluang nak selfie dgn  kita-kita nih . almalkum seniors terpopular laa katakan . hahahahaha .
takla , as ahli majlis perwakilan pelajar memang kita ada tanggungjawab kepada semua penghuni sekolah menengah kebangsaan pekan II kota belud yang kami sayangi nih . . so kerap kali berinteraksi dgn semua pelajar menjadikan kami rapat dengan mereka . .

saya masih ingat kejadian salah guna siber yang dilakukan junior saya hanya untuk menjatuhkan saya memang satu tindakan yang saya kira sangat tidak relevan pada pemikiran yang waras .
saya tidak pernah memusuhi sesiapa bahkan untuk menyakiti hati orang lain saya akan berfikir jutaan kali . tapi sekali saya disakit saya akan ingat sampai ke akhir ayat saya . saya memang seorang yg suka berdendam . mama dan babah saya tidak mempunyai sifat pendendam seperti saya . 


pada waktu tu saya dan dua orang juniors saya telah dipanggil ke bilik guru untuk disoal siasat . jelas berlaku kecelaruan di pihak pelajar tersebut . semua ini berlaku kerana hal peribadi . saya rasa bila-bila masa sahaja kata-kata makian akan terbit dari bibir saya .

biarlah apa orang nak kata , bukan nama mereka yang tercemar tapi nama saya sendiri malah perkara ini merosakkan nama saya selaku ahli majlis perwakilan pelajar . berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul . saya tabahkan diri demi perjuangan saya untuk sekolah tercinta . bertekad saya untuk sekolah terbilang :') walaupun saya tidak temui keadilan dalam semua ini . tapi saya pasrah

No comments:

Post a Comment